Terävimmät työkalut tavoitteelliseen vuorovaikutukseen
Haluatko käyttöösi valmentavan johtamisen terävimmät työkalut?
Aiotko osallistua coach-koulutukseen, mutta et ole varma, mikä vaihtoehdoista on sinulle paras?
Onko sinun työssäsi oleellista saada kaikkien aivot ja potentiaali käyttöön?
Haluatko oppia, miten neurotieteiden avulla rakennetaan parempia työyhteisöjä?
Vuodesta 1998 alkaen yli 25.000 osallistujaamme on oppinut käyttämään brain-based coachingin työkaluja ja luomaan edellytyksiä oivalluksille, oppimiselle ja onnistumisille.
Lopputuloksena on virtaavia keskusteluja, uusia ratkaisuja hankaliin kysymyksiin, aiempaa parempia tapoja ja tottumuksia, hyvinvoivia ihmisiä ja tuloksekasta yhteistä tekemistä.
Aivojen toiminnan ymmärtäminen parantaa merkittävällä tavalla coachin onnistumisen edellytyksiä.
Opassarjassa käsittelemme brain-based coachingin myönteisen muutoksen neljä elementtiä ja annamme käytännön työkaluja siihen, miten coach tukee asiakastaan tämän oppimismatkalla.
Yksi coachin tärkeimmistä tehtävistä on tukea asiakastaan saavuttamaan tila, joka auttaa valmennettavaa olemaan avoin uuden oppimiselle ja muutokselle. Opit, mikä on aivojen pääasiallinen tehtävä ja että aivomme ovat ensisijaisesti sosiaalinen elin. Esittelemme NeuroLeadership Instituutin legendaarisen SCARF-mallin ja käymme läpi, miten SCARF auttaa toimimaan coaching-tilanteessa mahdollisimman aivoystävällisesti.
Toisessa oppaassa perehdymme oivalluksen fasilitointiin. Opit, miksi oman oivalluksen syntyminen on niin oleellista ja mikä on coachin rooli valmennettavan ajattelun tukemisessa kohti oivallusta. Opit lisäksi, millaisia ovat todella toimivat, oivalluksen syntymistä edistävät kysymykset ja millaiset kysymykset puolestaan eivät edistä oivaltamista.
Kun valmennettava saa oivalluksen, coach auttaa hyödyntämään oivalluksen tuottaman innon ja energian ja suuntaamaan ne kohti konkreettista tekemistä. Opit, millainen on kokonaisen brain-based coaching -keskustelun rakenne ja mitä muita keskustelutyökaluja kysymisen lisäksi taitava coach käyttää tukiessaan asiakkaan ajatteluprosessia.
Neljännessä oppaassa opit, miten coach tukee asiakastaan luomaan uusia, entistä toimivampia tapoja ja tottumuksia. Coach palaa yhdessä sovittuihin toimenpiteisiin ja auttaa asiakasta saamaan tekemisestään opit talteen. Jatkokeskustelussa syntyy lisää oivalluksia ja uusia keinoja liikkua kohti tavoitetta.